HEM - NYHETER - TEAMET - BLOGG - REPORTAGE & BILDER - LÄNKAR - OM OSS - SPONSORER - KONTAKTA OSS


Fredag & Lördagen den 10-11.e Mars, 2010

 Nöjda trots problem i Funäsdalen ..

Då var det äntligen dags att ställa upp i teamets första Speed record. Vädret som varit så perfekt under veckan innan tävling hade nu under natten till första tävlingsdagen slagit om till en massa plusgrader vilket gjorde att sjön där den upp plogade banan hade förvandlats till en bassäng.

Själva banan var fortfarande helt okej och tävlingsledningen med Glenn Ocklund i spetsen hade gjort ett kanonjobb med att preppa banan.

Teamet hade inte hunnit testa sakerna alls under veckan i tävlingen utan man hade bara två dagar innan haft motorn i småbitar för att jaga rätt på ett kyl läckage. Kvällen innan avfärd skruvade man ihop sakerna och tog en snabb sväng för att se så allt lirade.

Under morgon timmarna fick bilen stå å gå hela tiden, så att vi i tid skulle upptäcka några fel innan första repan. Allt verkade fungera som det skulle!
Under första repan så kändes det inte riktigt okej, Bilen verkade lite trött och laddtrycket var inte alls som det skulle, Nu hade man sänkt laddtrycket via datan innan första repan medvetet för att börja lite lugnare men Adde tyckte i alla fall att sakerna inte lirade ordentligt. Vi blev också intervjuade via radion i Funäs, precis innan vi skulle ge oss av ut på första repan.

Under andra repan ställde man på full ladd tryck och det blev ju en hyfsad repa på 211 km/h vilket är bra med tanke på utväxling i lådan och de mindre isdäcken.

Efter andra repan kändes det lite bättre men bilen gick inte som den skulle. Man valde nu att ge sig ut ett par varv på isracing banan för att samtidigt kolla datan som styr mappningen.  Teamets mekaniker kunde snabbt konstatera att vi hade läckage från turbon. I detta läge kunde man inte göra något åt det eftersom man inte alls hade någon tid.
 

Man valde att istället nöja sig med 211 km/h repan denna gång. Nu var det bara ge sig hem emot garaget för nya tag inför kommande event.
Det som var extra roligt var att teamet och bilen fick mycket uppmärksamhet under helgens gång. Det är alltid lika roligt att se mycket folk i teamtälten.



// Forsman Motorsport